San Diego TV station faces racism charges after ‘Baby Daddies’ segment

0

A day after the San Diego Chapter of the NAACP criticized a segment of KUSI’s “Good Morning San Diego Show” about the “Famous Baby Daddies” as racist, a KUSI executive said the station would no longer provide a platform. -form to the “DSC Show”. ”

The segment aired Monday on KUSI’s morning show as part of a collaboration with the “DSC Show” on IHeartMedia radio.

The segment involved hosts guessing which of the two famous fathers named and represented had the most children with the most partners. Of the 18 famous fathers named in the segment, nine were black.

Black celebrity fathers were over-represented in the segment, San Diego NAACP President Francine Maxwell said in a statement on Tuesday.

“If we’ve learned anything from the #MeToo movement, it’s that powerful men of all races and backgrounds sometimes use their power to obtain sexual favors,” said Maxwell. “By focusing on African American men, this content was obviously intended to disparage them and fuel the lie that black men are somehow more sexual than their white counterparts.”

Maxwell added that this stereotype has proven to be deadly for some black men.

“This trope continued in the days of Jim Crow, when black men were routinely lynched under the pretext of sexual advances towards white women, often made up or imagined. Unspeakable things were done to black men, while white men, women and even children watched with glee, ”she said.

Maxwell asked KUSI to conduct an internal investigation to understand how the station came to broadcast the segment and to include “a place for representatives of the damaged community.”

Steve Cohen, news director for KUSI-TV, said Wednesday the station asked the “DSC Show” to apologize to KUSI viewers for the segment’s racial insensitivity.

“KUSI believes our goal is to always present content that does not demean or appear insensitive to a minority, racial or ethnic group,” Cohen said in a statement. “Last Monday, a feature film segment aired that did not meet this standard. The segment created by the 101.5 KGB radio program, The DSC Show, was inappropriate and an affront to our African American community and our viewers.

The statement said that KUSI asked 101.5 KGB to apologize to KUSI and KGB officials refused.

“As a result, KUSI has decided to no longer provide a platform for the KGB – DSC Show,” the statement read. “KUSI will contact our NAACP chapter and its president to discuss this incident in more detail. “

Officials for the “DSC Show” did not respond to requests for comment.

KUSI-TV is an independent local station not affiliated with a broadcast network. It is owned by McKinnon Broadcasting Co.

McKinnon Broadcasting chief executive Michael McKinnon has been described in reports as a longtime supporter of politically conservative candidates and causes.

Maxwell said in a phone interview on Wednesday that when she first received screenshots of the segment, she was so taken aback by the content that she wondered if it was a prank. . Within 90 minutes, more than 40 people had contacted the NAACP about the show.

“I’m not sure if anyone hasn’t taken the course on Sensitivity 101, but I don’t think the community would have reached out in such disgust” if the segment hadn’t unfairly focused on fathers of black celebrities, she said.

Maxwell said someone from KUSI reached out to the San Diego NAACP to discuss the segment.


Source link

Share.

Comments are closed.